Fitnesska.cz
  Fitnesska.cz » Seznam-oddělení » Relaxace » Slunce, teplo, voda » Můj účet   
Seznam
Překlady
Czech English Deutsch
Rychlé hledání
 
Napiš co hledáš, nebo použij:
Podrobné hledání
Reklama
Brenda Kelly
Nové články dále
Láska na celý život skutečnost nebo jen fikce?
Láska na celý život skutečnost nebo jen fikce?
Informace
Napiš nám
Zásady správného saunování

Před vstupem do sauny, ale i během pobytu v ní je potřeba dodržet několik základních pravidel. Tato pravidla nám dopomohou k příznivému otužovacímu efektu. Zásadně platí, že do sauny vstupují návštěvníci úplně nazí. Dnes už jsou sauny přizpůsobeny, jak dámské tak pánské klientele, to znamená že jsou načasovány zvlášť pro pány a zvlášť pro dámy, čímž se odbourává problematika vzájemného studu.

Saunování v plavkách je nejen neefektivní, ale dokonce i z hlediska dopadu na naše zdraví škodlivé. Vznikající pot, který odplavuje veškeré škodlivé toxiny z našeho těla nemá možnost plynule odcházet z těla, tak by se mohlo lehko stát, že by naší pokožku mohla překvapit alergická reakce v místech, která budou pokryta látkou.

Do sauny si bereme vlastní mýdlo, ručník a tekutiny, vodu nebo minerálku, které je nutno doplňovat, aby nedošlo k dehydrataci organismu. Dobrým doplňkem je také lufová žínka, kterou si můžeme průběžně masírovat celé tělo a tak usnadnit odvod škodlivých látek z těla a zároveň odstranit odumřelou pokožku. Je to vlastně obdoba peelingu.

Před vstupem do sauny tělo omyjeme mýdlem, abychom zbavili pokožku povrchové špíny. Tak své tělo připravíme na následující otužování.

V sauně pobýváme max. po dobu 15 minut, záleží velmi na zkušenosti se saunováním. Pro začátečníky je rozhodně dostačujících 5 minut. Poté následuje ochlazení a to bud ve studené sprše nebo v bazénku se studenou vodou. Velmi vhodné je se po ochlazení zabalit do prostěradla a ulehnout na odpočívadlo k tomu určené.

Tělo tak může relaxovat a čerpat energii. Ochlazení, nejen že zvyšuje obranou schopnost organismu, ale zároveň blahodárně působí jako prevence proti celulitídě a křečovým žilám.

Maximální množství ohřevů v sauně je 4 krát dokola, během jedné hodiny. Delší doba pobytu v sauně se nedoporučuje, protože by potom měla na organismus nepříznivé účinky.

Pozor, přemíra saunování, může způsobit nejen dehydrataci, ale také přehřátí až mdloby.

Takže všeho s mírou a zdraví vám bude přáno.

Tento článek byl přidán do naší nabídky 27 /11/ 2002.
Hodnocení výrobku
e-Pc.cz
Autor
Gabriela Vávrů
Další články
Pošli přátelům
 
Chci tě upozornit na tento produkt.
Reklama
Bethany Carter Howlett
Odkazy:
e-Novostavby.cz
Fitnessky.cz
Fitnesska.cz
e-Butik.cz
e-PC.cz