Fitnesska.cz
  Fitnesska.cz » Seznam-oddělení » Styl života » Můj účet   
Seznam
Překlady
Czech English Deutsch
Rychlé hledání
 
Napiš co hledáš, nebo použij:
Podrobné hledání
Reklama
Cindy Elsliger
Nové články dále
Celulitida a jak na ní vyzrát – díl II
Celulitida a jak na ní vyzrát – díl II
Informace
Napiš nám
Nebojte se chodit do restaurace – nemusíte ztloustnout!

Ráda by jste si zašla se svým partnerem nebo s Vaší přítelkyní do restaurace, ale brání Vám v tom Váš způsob života, protože preferujete zdravé stravování? Nevěste hlavu neznamená to, že se musíte zříct požitku strávit příjemné odpoledne obědem v atmosféře pěkné restaurace, a také si zde nemusíte dát jenom mattonku nebo kávu.

Pryč jsou ty doby, kdy se opravdu nedalo v restauraci vybrat nic kloudného k snědku co by neporušovalo zdravé stravovací návyky. I když jste si dali pouhý salát riskovali jste silně octovocukrovou zálivku, která má od zdravého stravování velmi, velmi daleko. Dnes jsou ty doby naštěstí ty tam, takže se nebojte vstoupit do restaurace nebo pěkné hospůdky a s odvahou nahlédněte do jídelního lístku.

My Vám pomůžeme pár radami jak se zorientovat v jídelním lístku, ale hlavně kterým typům pokrmů dát přednost, aby jste si nenabourali svou štíhlou linii, avšak odcházeli z restaurace se spokojeným úsměvem na rtech.

Říká se, že polévka je grunt. Nevím, kdo s tímto rčením přišel, nicméně zastávám názor, že bez polévky se můžeme opravdu obejít. Rozhodně tělu dodáme více živin hlavním chodem. Představte si ten zmatek v těle, když se musí vypořádat s tak ohromným návalem potravy během tak krátké doby, jako je čas oběda. Většinou se v domácnostech preferuje polévka + hlavní chod a nějaký ten zákusek s kávičkou navrch. To je ta zásadní chyba, které se dopouštíme a marně přemýšlíme, čím to ,že ručička váhy jde tak nahoru nebo se nechce hnout dolů, jak je naše přání z celého srdce.

Hlavní chod, který si objednáme v restauraci nám určitě svou velikostí stačí. Vždyť nějakou tu dobrůtku v podobě ovoce a jiných zdravějších variant sladkostí můžeme zkonzumovat později, kdy žaludek nebude mít už nic na práci. A polévka? Proč si nedát zeleninovou nebo luštěninovou polévku k večeři. Rozhodně je to lepší volba pro toho, kdo je tzv. polévkový a nemůže polévkám odolat, máte tak lehkou výživnou večeři.

Co si ale z té nepřeberné škály dobrot vlastně jako hlavní chod vybrat? Nic nezkazíte pokud zvolíte bílé maso. Tedy zelená je pro rybu nebo drůbeží maso, nejlépe kuřecí prsíčka. Ty jak je známo mají nejméně tuku. Pozor však na úpravu potravin, protože smažením ryby nebo kuřete můžete získat do těla nepřeberné množství zbytečného tuku. Ptejte se tedy jakým způsobem je jídlo upravováno. Většinou lze již z jídelního lístku vytušit. Nejlepší varianta je dušení nebo grilování, až na třetím místě následuje pečení.

Jako přílohu doporučuji dušenou zeleninu, popřípadě dušenou rýži. Brambory jsou hodně bohaté na sacharidy a nejsou tak dobře stravitelné jako například u rýže, která je zdrojem sacharidů, které by měli pokrývat zhruba 70 % denního příjmu. Vůbec není vhodné volit smažené brambory nebo hranolky. Opět je důvodem přemíra tuku. Pokud milujete brambory, tak je volte v klasické vařené podobě nebo pečené v alobalu.

Ti z Vás kteří místo masa preferují rostlinou stravu si můžou zvolit z velké škály zeleninových nebo ovocných salátů, které jsou většinou v lepších restauracích samozřejmostí. U zeleninových salátů dávejte pozor na zálivky. Někdy se v nich může skrývat neskonalé množství tuků, které může být o stejném obsahu jako by jste zkonzumovali pěkně vypasený hamburger. Nejlepší zálivky jsou s obsahem zdravého olivového oleje, rozhodně řekněte ne všem dresinkům. Volte variantu co nejpřírodnější. Možno si také zvolit jako hlavní chod těstoviny. Nejlepší variantou jsou v úpravě s tomatovou omáčkou- rozšířené jsou tzv. těstoviny Tonno, což jsou těstoviny v tomatové omáčce společně s tuňákem. Vhodné jsou také veškeré zeleninové omáčky.

Pozor na omáčky, které se stávají nezdravými kalorickými bombami. To jsou veškeré smetanové jako je např. bešamel.

A rada na závěr pro mlsné jazýčky. Nemůžete odolat nějaké té dobrotě v restauraci? Nevadí, zkuste vyzkoušet např. některý z ovocných sorbetů nebo ovocný pohár se zmrzlinou, bez šlehačky.

Někdy můžete mít pocit, že personál v restauraci svými dotazy ohledně úpravy potravin nebo jinými specielními požadavky např. poháru bez šlehačky můžete obtěžovat. Věřte pak, že vy jste páni, vy jste zákazníky a jejich cílem je uspokojit Vaše požadavky, aby jste i v budoucnu zavítali do jejich restaurace. Takže se nebojte bez ostychu optat na vše co Vás zajímá. Když Vás odbudou zápornou odpovědí nebo neochotu nezbývá Vám než nalézt jinou restauraci, kde si zákazníka více váží.

Tento článek byl přidán do naší nabídky 27 /11/ 2002.
Hodnocení výrobku
Fitnessky.cz
Autor
Gabriela Vávrů
Další články
Pošli přátelům
 
Chci tě upozornit na tento produkt.
Reklama
Dawn Butterfield
Odkazy:
e-Novostavby.cz
Fitnessky.cz
Fitnesska.cz
e-Butik.cz
e-PC.cz